Interior Catedrala Sfantul Petru

Vacanță la Roma – Catedrala Sfântul Petru

Ultima zi de vizitat Roma am lăsat-o pentru Catedrala Sfântul Petru și, eventual, Castelul Sant’Angelo.

Catedrala se deschide la 7 jumătate dimineața și este unul dintre cele mai vizitate obiective din Roma, așa că ne așteptam la cozi. Dar nu ne așteptam să fie atât de mulți oameni la 10, când am ajuns noi acolo. Rânduri-rânduri, în piață și pe străzile din jur, mii de oameni mult mai matinali ca noi.

Ca să nu ne lăsăm păcăliți de ghizi locali, ne-am dus la biroul de informații să aflăm mai multe. Intrarea în biserică era liberă, majoritatea oamenilor care formau cozile erau grupuri de pelerini organizați și nu exista nici o metodă pentru a ne băga în față. Dar, conform informatorului, coada dura cam 30 de minute.

Și cam așa a fost, după 30-40 de minute, am trecut de controlul de securitate. Am închiriat și un ghid audio, să fim siguri că înțelegem bine despre ce e vorba în catedrală.

Într-un singur  cuvânt – impresionantă.

Cu mai multe cuvinte – foarte, foarte mare, cu multe capele și altare secundare, nenumărate icoane și statui de papi, nenumărați turiști și pelerini. Ghidul audio era destul de monoton cu foarte multe informații despre arhitectura bisericii și mai puține despre istoricul ei, care m-ar fi interesat pe mine mai mult. Plus că mi-am dat seama că, din cauza aglomerației și a zgomotului de fond, nu reușeam să mă concentrez prea bine nici la ghid, nici la picturile sau sculpturile din jur.

Am reușit să mă apropii de Pietà și să o admir, în ciuda mulțimii de turiști. Nu am urcat nici în Dom, și nici nu am vizitat Catacombele, pentru că aveam cu noi un copil foarte agitat. Pe care hoarda din jur nu îl ajuta deloc să se liniștească. Așa că a fost o vizită pe repede-înainte, dar care a meritat.

Și nu am ajuns nici la Castelul Sant’Angelo, fiind presați de timp ca de obicei. Am găsit însă un restaurant de familie drăguț, unde ne-am dres cu un minestrone și niște paste carbonara.

Iar seara, după somnic, am ieșit la o plimbare prin ploaie să căutăm magneți. Și am ajuns în piață de unde ne-am aprovizionat cu pecorino, parmezan și sparanghel.

Highlights of the day

• cumpărăturile direct din piață
  • scările de la intrarea în biserică, pe care le-am urcat și coborât de n ori cu Cosmin ( :((( )
  • cântecul la orgă pe care l-am auzit în catedrală

Dacă aveţi ceva de comentat